December är alltid lika spännande. Hoppsan, har det VARIT första advent redan? Så jag skyndar mig att köpa en adventstake, med 4 ljus som ska tändas varje söndag. Jag köpte en förra året också, och förförra året. Men dom finns aldrig kvar. Vart dom försvann vet ingen.
Tänder ljusen och inser att det snart är jul igen.
Fortsätter sedan med hushållsarbete, jobb, läxor, aktiviteter etc etc. 

Men jävlar, det är ju JULAFTON om 6 dagar. Jag jobbar 4 av dom dagarna! Jag har alltså 2 dagar på mig att införskaffa julklappar, julmat, julpynta, julstäda, julplanera osv. Vart ska vi fira och med vem. Jamen just ja. Min mamma hade ju sagt... Dom skulle visst komma hit. Just det, för att jag jobbar på julafton. Dom skulle ju ha med sig julmaten... eller...

Jag hatar, ja verkligen hatar att gå på stan. Särskilt för att köpa julklappar. Jag hamnar bara i mina egna favoritaffärer, min frisör eller hos min optiker. Tiden går, butikerna stänger och jag har inte köpt en klapp. Så därför julklappshandlar jag på nätet. Där finns allt. Samlar in önskelistorna från alla barn och klickar hem allt lämpligt från listorna och några överraskningar till.
Eftersom jag handlar från några olika nätbutiker och vid olika tillfällen blir det lite tokigt ibland och jag har råkat klicka hem dubbla grejer.

Eller som för ett par år sen när farmor och mormor undrade vad de skulle köpa till minsta pojken. "Pirates of Carribean lego" önskade han sig mest av allt, vilket jag meddelade släkten.
Han fick TRE paket Pirates lego. 
Jag hade beställt på nätet - hoppsan, det visste jag inte... och att skicka tillbaka är inte min grej. Det bara går inte. Jag gör det inte. Mormors kvitto fanns inte kvar. Farmor fick lämna tillbaka sitt paket. Så det slutade med att han fick TVÅ Pirates paket (ca 1000kr/st). Han var nöjd.

I år kom julen extra fort, eller extra tidigt. 
JAG HAR JU INTE ENS TÄNT TREDJE LJUSET I ADVENTSTAKEN! 
Och det är plötsligt lite för riskabelt att köpa julklappar på postorder. Postgången kring jul är ju inte som den brukar vara resten av året då man faktiskt kan få sin order på 2 dar.

Men faktiskt, i år har jag ändå ansträngt mig tidigt och faktiskt köpt varsitt litet paket till barnen. För längesedan till och med! Tyvärr så längesen, så inte fan minns jag vad som finns i de paketen. 

Nåja, det blir jul i alla fall!



adhd, fixa, förväntan, jul, julklappar, julstök, npf, ordna, organisera, planera, planering, tomten,

1 kommentarer

Jessica/nestorforlag.se

14 Jan 2016 10:09

Jag julhandlade också på nätet i år. Underbart att slippa alla affärer! Kommer helt klart bli en vana. Kram

Kommentera

Publiceras ej