Inte vet jag 2015, 2016... det var längesen sist. Det var på den tiden då utbrändheten var nära. Så jag sållade lite i mitt liv, några vänner, några aktiviteter och intressen, och några appar så som Facebook, instagram och blogg.se. Under en relativt lång period var jag befriad från cyberslaveriet. Under den tiden lobotomerades jag - alltså, jag medicinerade med Elvanse och min personlighet, min humor, mitt humör, energi och lusten till någonting försvann.  Ingenting spelade någon roll. Jag bad min man forma mig precis som han ville. Jag kunde bli den perfekta hustrun.  Jag kunde inte köpa skor eller kläder, jag visste inte vad jag gillade. Jag kunde inte välja vad jag skulle laga för mat, visste inte vad som var gott. Jag kunde inte bestämma om jag skulle gå till höger eller vänster. Eller, jag kanske visste, men ingenting spelade någon roll. 
Så jag blev sittandes i soffan. Och min man han visste ingenting, som vanligt, inte ens hur han ville forma sin fru. Så jag fick nog och bytte tillbaka till Ritalin.

Så, nu övar jag på att vara mig själv igen, någorlunda mig själv. Allra bäst gör jag mig utan medicin, ja jävlar vad roligt vi hade, utan medicin. Men eftersom livet ska fungera utan alltför mycket berg-och-dalbana så kör vi på med lite Ritalin. Det blir som bäst för alla i min familj i alla fall.

Och det där med allt sållande... jag är tillbaka på de sociala medier jag sållade bort. Men det stressar mig, eller rättare sagt, själ min tid, till ingenting.

Men bloggen, kära bloggen... min bästa vän, min dagbok, min terapeut. Jag tar tillbaka dig. Kan du förlåta mig? ❤️
#adhd #familjeliv #stress #elvanse #ritalin,

Kommentera

Publiceras ej