Kom att tänka på "Hur mår du? Frågan".

Förr om någon frågade mig det, vän, bekant, syster, moster, ytlig bekant. Så var mitt svar alltid väldigt utvecklat. 

Det kunde låta: "Fy fan det är åt helvete! Jag har skurat spyor hela morgonen och torkat bajs, sen upptäckte jag att min man varit otrogen, bedragit mig i flera år. Till råga på allt har jag blivit förkyld och kissar ner mig varje gång jag nyser. Det hjälper inte med knipkulor så nu ska jag på gyn och kolla om jag fått framfall. Vet du om det är farligt? Opererar dom sånt? Jag borde kanske kolla om jag fått klamme nu när han knullar runt. Och igår när jag var på Coop o handlade så var det "kortköp medges ej" och jag som handlade såååå mycket. Vara fan har alla pengar tagit vägen?"

Nåja, ibland kunde det vara positivt också, men även då utvecklat utan hejd.

Idag blir svaret mer nåt åt det här hållet: "Jo det är helt okej. Lite tufft på jobbet bara, men annars är det bra. Själv då?"

Den senare varianten känns bättre. 
adhd, exekutiva funktioner, gränslös, impulsiv, no limits,

Kommentera

Publiceras ej