Har ännu inte kommit på nåt smart eller ens någolunda vettigt att skriva, men jag överlevde tandläkarstolen idag också. Kommer nog dock inte att överleva tandläkarräkningen. Jag skrek, eller rättare sagt gurglade blod och saliv i försök att skrika. Det gjorde sååå ont! Har jag varit med om värre. Nej! Jag lovar! Inte ens förlossningarna slår det där. Kan dock hända att jag var aningen svettigare efter förlossningarna.

Jag ska inte berätta att hon karvade ur sårhålan, ända ner i käkbenet. Det får ju vem som helst att må illa. Läkningsprocessen hade inte påbörjats, däremot hade det påbörjats en förruttningsprocess där i sårhålan. Gissa hur det känns när man skrapar med metall på skelettben, utan någon bedövning. 400mg ibumetin 2,5 timmar tidigare hjälpte föga.

-3,2 kg på vågen efter denna vecka av tandvärk. 3-0 till tanden. Hjälp! Jag kommer att svälta ihjäl. Kan inte imundiga annat än vatten av rädsla att förruttningsprocessen ska sätta igång igen. Tänk om jag blir mager, typ så här?

...typ så här?

Tänk om jag förlorar mina älskade Anja Pärson-lår? Eller mina bröst? Vad ska jag då hålla i när jag känner mig otrygg? Eller magen och rumpan? Vad skulle min kära säga då? Tänk om han lägger sig på soffan igen då?

     

 

10 kommentarer

Homosapien

11 Mar 2010 15:10

Jag lider verkligen med dig! Du vill inte ha lite Zopiklon att sova på då? =) Tycker att du borde få smärtlindring också, du vet - piller fixar allt! =D

Systeryster

11 Mar 2010 17:29

Urk. Kan du inte få nåt smärtstillande? Och ofrivillig viktnegång är ju aldrig fel. Själv drömmer jag om en släng av Anorexi.

Cattastroph

11 Mar 2010 17:50

Homosapien; Jo jag har zolpidem i beredskap vid sängen. Och en låda Tralala ;-) Borde kanske ha fått smärtlindring iform av bedövning!?



Syster; Ofrivillig viktnedgång ÄR fel. Omvärdera ditt ideal, följ inte samhällets ;-)

Malin

12 Mar 2010 10:31

Men usch fyfan vad ont det måste ha gjort!! Det värsta som finns är att va hos tandl'karen!

Krya på dig hörru :)

Anonym

12 Mar 2010 12:13

Jadu, det skulle kunna bli en katastrof av dig. Öl kan ju motverka litegranna. :-)

Mary

12 Mar 2010 16:54

vad har hänt med din tand!?!? Det där låter ju riktigt läskigt. Själv är jag mitt i en rotfyllning som nu känns ganska så töntig, med massvis av bedövning till på köpet.



Krya på dig!

Anna

12 Mar 2010 17:28

Sv: Oh shit, vilken mardröm! Hur gick det sen? Hur fick du tillbaka Oliver? Jisses, blir alldeles nervös nästan..

Ja det kanske var en aning mer värt än jag trodde då, de är ju inte direkt kända för att vara givmilda. Nu var det ju dock KAOS med STORA bokstäver just den veckan, så de känner väl att de mer eller mindre måste göra undantag för att behålla sina kunder. :)



Va kul att du har blogg!!

Anna

13 Mar 2010 09:18

Sv: Å herregud. Jag fick gåshud över hela kroppen! Ibland undrar man hur människan är funtad.. det är därför man blir så oerhört tacksam när det dyker upp såna som "den kloka mamman". Va underbart. Och skönt att det slutade bra!! Det var nog som sagt kanske tur att det var tvärbanan.. ve och fasa om det hade varit tunnelbanan. Usch, nu fick jag gåshud igen. Haha!

kram på er!!

Mary

13 Mar 2010 13:02

Usch fy fn! Ja, jag hörde om att man kan få en "fraktur" i tanden av en rotfyllning om det blir mycket fyllning och lite tand kvar och så tänkte jag på dig. Varför trillar tänderna sönder efter 30? Jag hajjar inte. Verkar vara ngn epidemi av rotfyllningar må du tro, var och varannan i väntrummet satt på kö för det.



Kram på dig, hoppas det blir mindre smärtfyllt för dig snart!

Charlotta

21 Mar 2010 10:04

Nä men huvva, det låter ju helt fruktansvärt!!! Varför ingen bedövning? Scary...

Kommentera

Publiceras ej