sådär ja! Blev vaccinerad idag, i fikarummet, bara sådär över en kopp kaffe! Jag är nöjd, sånär som på min jävulskt onda hals och mina svullna lymfkörtlar i halsregionen och armhålan. Ska det vara så? Är det en normal reaktion på tiomersal eller formaldehyd.

Utdrag ur DN: 
Världshälsoorganisationens särskilda organ för cancerforskning, IARC, slog vid ett möte i förra veckan fast att formaldehyd är det nittiotredje undersökta ämnet som ska klassas i Grupp ett. Det innebär att det finns tillräckligt starka vetenskapliga bevis för att formaldehyd är cancerframkallande för människor. I Grupp ett på IARC:s listor ligger sedan tidigare bland annat arsenik, tobaksrök och betelnötter.

Fan jag som just slutat röka och gått över från Betel till Frälsis och Svenska Kyrkan. Vad hjälpte det?

I Sverige tillverkas varje år ungefär 300 000 ton formaldehyd. Framför allt används det som råvara vid tillverkning av andra kemikalier och som bindemedel i spånskivor.

Det används också för att konservera biologiska vävnadsprover (från exempelvis operationer eller obduktioner) och för att balsamera avlidna. Formaldehyd ingår som komponent i framkallningsvätska för fotografisk film och det finns i både tobaksrök och bilavgaser.

Läskigt vad jag frivilligt tryckt i mig (även om jag inte riktigt fattar vad jag läser).

Utdrag ur amalgamskadefonden:
Forskarna som ligger bakom studien kunde visa att tiomersal ger allvarliga skador på mänskliga hjärnceller från foster vid extremt låga doser och att cellskadorna som uppkom liknade dem som återfinns i cellstudier på autistiska barn.

Mer om det kan man läsa här http://sarnet.org/doc/Geier-mito.pdf

Och ja, jag tänker nog tillochmed vaccinera mina barn trots detta.
Delar bara med mig av min förvirring och oro.

4 kommentarer

Racha

03 Nov 2009 22:12

Förvirrade, förvirrade människa :). Saknar dig!

S

04 Nov 2009 09:12

Systeryster

04 Nov 2009 09:13

Sluta läs om allt skit. Gå och kolla din hals och lymfkörtlarna om det inte går över om säg... två veckor. /Besserwisser

C

07 Nov 2009 09:22

Ska också vaccinera barnen. Vaccinet är slut just nu, men nästa vecka kommer det mer till bvc. Ska kolla om jag inte också kan få mig en sil när jag ändå är där.

Kommentera

Publiceras ej