Kan 9 sidor hyfsat välskrivet omvårdnadsarbete på svenska plötsligt förvandlas till 92 sidor innehållslöst arbete på hebreiska? Jag fattar inte och dessutom har jag så jäkla ont i huvudet. Jag lyckades fånga arbetet på internet där jag lagt ut det för mina klasskompisar så jag kunde rätta det som jag blivit tillsagd. Det är därför det bara var "hyfsat välskrivet", jag hade ju inte gjort det själv... Men det skulle i allafall rättas och det kändes bäst att jag gjorde det själv. Så i tre timmar har jag suttit och rättat, med lite paussurfande på facebook och msn. Bara lite. Lusläst Backmans bok "Rapporter och uppsatser" för att skriva utmärkta referenser samtidigt som jag skrivit, raderat och skrivit. Jag sparade arbetet emellanåt som jag brukar, ifall det skulle hända något. Observera "ifall".
Jag vet inte hur svenska akademin definierar "ifall" men det verkar vara "såklart".

När jag nu efter tre timmars rättande ska spara det slutgiltiga arbetet så står det på min skärm "sätt in disken och stäng luckan". Jag visste inte om min dator hade förvandlats till en diskmaskin. Men nu tror jag att jag vet. För det rättade arbetet finns inte i min dator. Eller, det finns, men det är inte åtkomligt... Hjälp mig! Det enda jag kommer åt är det hebreiska arbetet på 92 sidor.

Åh Gud, varför alla dessa prövningar?

Så har jag fått ett mail, av en stöttepelare som hjälpt mig i många svåra i-lands problematiska situationer, att gå ner i vikt. Hon nämner mitt namn i mailet mer än 3 ggr, vilket jag tolkar det som att jag måste vara väldigt uppmärksam på vad hon säger och det är jag, alltid. "Det kan va svårt att kliva ur offerrollen som man tagit på sig". Här tolkar jag "man" som du, alltså jag. Hon skriver till mig och menar att jag tagit på mig en offerroll...
cattastroph.blogg.se undrar varför jag valde det namnet? Undrar om allt blir bättre om jag kliver ur den där offerrollen. Men det var svårt sa hon. Att ha kontroll över sitt liv borde jag ha istället, det är mycket bättre, vad jag förstog. Men först måste jag ha några lådor Nutrilett choklad. Som aldrig finns på Coop. Inte heller på Konsom (på mitt område heter det faktiskt Konsom, på ditt heter det antagligen Konsum).

Varje gång fläkte börjar gå på min dator hoppar markören till någonannanstans i texten. Ska det vara så? Eller har jag fallit offer ännu en gång för en bugg i något system?

Kommentera

Publiceras ej