Okej, inte nog med alla besvär och åkommor jag drabbats av. Så har jag eventuellt en perforerad livmoder nu också. Jorå! Jag mår bra, känner mig helt stabil trots alla småsmärtor och rörelseinskränkningar. Igår var jag på ett besök hos en barnmorska som skulle pyssla om mig en stund med sitt spekulum, tänger och borstar. Det var andra försöket till hennes ompyssling av mig. Efter det första besöket råkade hon klippa mig där inne bakom sitt spekulum. Jag skrek. "Oj, jag råkade toucha lite med saxen" sa hon och drog ut en jättelik sax. Jag blödde i flera dagar. Undrar om jag kan koppla det fallet till mina ljumskar, ben och mage utan känsel? Högersida är nedsatt, vänstersida är totalt borta. Det var på vänstersida, lååångt inne i mig (dock inte längre än 7,5 cm) som hon "touchade" med sin sax. Nåja, hon blev i vart fall aldrig färdig med uppgiften den gången. Jag gick blödande hem.
Nytt försök igår då. Jag berättade om mitt känselbortfall och hon tyckte att det var gaaalet att doktorn inte såg det som akut... hjälp! Det måste vara allvarligt. 
När hon iförd den salsbundna rocken sprang ut och in och hämtade verktyg, påtalade mig om risken för henne att bi inlåst i verktygsförrådet, så jag visste vart jag skulle söka henne om hon inte kom tillbaka (jag låg där naken), så passade jag på att snoka lite i min egen journal. 081204 "Befarad sjukdom där diagnos ej kan ställas". SÅ STOG DET! Doktorn har t.o.m skrivit i journalen, i MIN journal att jag faktiskt mycket väl kan vara sjuk. Riktigt sjuk.

Ja i allafall när jag ligger där och berättar om min känsla i ljumskarna som inte finns, så berättar hon att det faktiskt KAN hända att man skadar en nerv i kvinnans vagina om man använder våld (med spekulum eller sax?), så att man förlorar känseln i benen. Men hon hade då aldrig hört talas om att det HADE hänt. "Däremot är jag alltid orolig att perforera livmodern när jag håller på med sånt här". Gaaah! Jag slutade andas en stund. Kände en fuktansvärd smärta och en ilning. Började svettas på knäna, mådde illa och blev lite yr. "Jag tror nog att du ska sluta!" sa jag
"Jaa, det tycker jag också. Vill du ha en filt? Vatten?"

1 kommentarer

Anna

30 Sep 2009 11:12

Men shiiit! du måste ju anmäla henne! Säkert därför du inte har känsel.

Kommentera

Publiceras ej