Planera, planera, strukturera, pussla... Det är liksom inte riktigt min grej. Vet knappt vad orden betyder. "Det löser sig sa han som sket i vasken", DET är min grej. Dock behövs ett litet extra stresspåslag. Men idag vet ni, var min dag noggrant planerad. Jobb under dagen. Ett barn utan fritidsaktivitet just idag och ett barn med en fritidsaktivitet mellan 15-18. 

Jag hade förlängesedan anmält mig och min man till en föreläsning/diskussion/information om ADHD. 11/3 kl 18.00. Med ett par påminnelser i telefonens kalender kunde jag komma ihåg det. Jag kunde också ett par dagar innan planera (wow) för hur vi skulle få ihop dagens livspussel.  

Jag såg till att vi blev bortbjudna på middag idag, då vi inte skulle hinna laga mat innan kl 18. Jag såg till att ordna med transport för barnets aktivitet, då vi inte skulle hinna med det heller. 
God mat och trevligt sällskap. Kl 18:05 hade inte barnet kommit från sin aktivitet och vi funderade på att börja efterlysa henne - och då dök hon upp.

18:05 alltså...

Jo jag är lite tidsoptimist, men med en bilfärd på 20 minuter och 5 min EFTER utsatt tid så inser även jag att vi inte kommer att komma lite sent. 
Okej, JAG har lite svårt att få ihop vissa saker som sånt här pga min ADHD.  Men de andra då? Min man som också skulle med på föreläsningen. De andra som skulle ha maten klar åt oss kl 16:30 för att vi skulle hinna äta i lugn och ro. Ingen som nämner något eller känner att tiden går och klockan närmar sig 18.00. 

Ja det är definitivt inte bara jag som har ADHD.

adhd, disträ, glömska, livspussel, minne, planering,

2 kommentarer

maasen179

12 Mar 2015 06:25

Haha.... Känner igen den där stressen när man själv känner sig strukturerad för en gångs skull och när istället andra fuckar upp det. :) Brukar försöka tänka på att jag inte är bättre själv för att inte varva.. Men det är inte alltid så lätt :)

Extremt kul att du skrev "Det löser sig sa han som sket i vasken". Det säger jag ofta!! Skrev dessutom alldeles nyss ett blogginlägg om hur jag gillar ordspråk. Och det där är ett av dem!! :)

Svar: Det roligaste med att läsa andras adhdbloggar är att man känner igen sig så mycket och inte bara i de diagnoskriterier som adhd står för. "Det löser sig sa han som sket i vasken" är ett av mina favvouttryck o lever efter det. Älskar också ordspråk. 😃
Cattastroph

maasen179

12 Mar 2015 12:57

:)

Och.... "Man ska inte kasta gafflar om man sitter i gummibåt!"

Kommentera

Publiceras ej