Träffade en äldre släkting igår. En mycket framgångsrik man. En äldre, åttio-ish. Mycket intressant, klok, engagerad, mycket företagsam gammal man. En mycket trevlig man.

Vi diskuterade det ena och det andra, han berättade roliga historier, vad han varit med om, tokigheter och vitsar. Och mitt i allt som typ apropå bananer utbrister min mor och pekar på mig. "Hon har adhd!"

"Men vad säger du?" Utbrister han och jag väntar mig en kommentar i samma kategori som vanligt om att jag ju sitter stilla, inte klättrar på väggarna eller att jag verkar ju helt normal.
Men han forsätter "ta vara på dina egenskaper! Adhd är bara positivt. Du är sååå bra".

Jag vet att det är ärftligt och jag förstår varifrån det kommer! ❤️
adhd, egenskaper, positivt,

4 kommentarer

maasen179

01 Apr 2015 06:50

Kan föreställa mig glädjen du kände när han sa sådär! :) Härligt att du har honom i din närhet!!

ohappa.blogg.se

01 Apr 2015 19:31

Åh även jag kan föreställa mig känslan! Och han har ju så rätt!

ohappa.blogg.se

01 Apr 2015 19:31

Åh även jag kan föreställa mig känslan! Och han har ju så rätt!

ohappa.blogg.se

01 Apr 2015 19:34

Åh även jag kan föreställa mig känslan! Och han har ju så rätt!

Kommentera

Publiceras ej