Om man vill må bra, hitta ett lugn, känna inre frid å sånt där så ska man hitta sina smultronställen. Man ska ha en plats där man kan koppla av. Depressionsbehandlingar består ofta i medicinering (självklart!), men man lägger till fysisk aktivitet på recept; aktivitet och motion. Jättebra! Och jag vet, det funkar! Åsså för att må bra, slippa stress och annat negativt bör man vara nära naturen.
 
Närhet till naturen.
Skogen runt hörnet.
Utsikt över sjön.
Havsutsikt
Havstomt
Grönt, lummigt område.
 
Dessa ord hör till de mest eftertraktade husannonserna på hemnet.
Alla vill ha. Ingen söker betong.
 
Jag har aldrig varit som alla andra. Jag skulle kunna föredra grus istället för gräs. Betong istället för "grönt och lummigt". Ja, jag har mina bekymmer, men jag mår rätt bra. Jag kan vara nedstämd men jag är inte deprimerad. Men jag kan inte tänka mig att jag skulle må bättre eller bli lyckligare i skogen.
Skogen är läskig!
I skogen finns lort och lera och äckliga kryp. Skogen är för djuren! Björnar, älgar, rävar och harar.
 
Men jag ÖNSKAR ibland att jag kunde känna det där som andra gör. Njuta och känna lugn i naturen. Jag vet att jag BEHÖVER nåt sånt. Men jag nöjer mig så länge och njuter av betongbalkong med en krukväxt eller två.
 
 
 
 
aktiv, balkong, betong, djur, harmoni, hälsa, kryp, landet, lugn, mossa, natur, närhet, skog, skogen, staden, träd,

4 kommentarer

Nina Frogner

24 May 2015 22:25

Intressant att se vem som läser mina ord på bloggen! Härlig läsning du står för här..! Kvittar om det är betong, grus, gräs eller sjö... Huvudsaken är att man hittar ett lugn! Att ha "sin egen idyll" att koppla av vid!
Fortsätter min färd genom dina inlägg imorgon!
Ha en bra kväll!

milina.blogg.se

25 May 2015 01:59

Jag är inget stort fan av skogen. Men kan tycka det är mysigt att gå skogspromenader en sommardag ibland!

Nestor förlag

26 May 2015 19:07

Ja är ju sån som älskar skog och lantliga miljöer. Är i Stockholm på besök nu och känner med en gång att jag får huvudvärk och svårt att andas😖

Ina

31 May 2015 07:30

Jag är nog snarare en kompott. Jag bor i utkanten av både storstäder och natur. Kan liksom välja vart jag vill vistas.
Dock är skogen läskig, det håller jag med om. Pissmyror, fästingar och annat creepy.
Däremot är storstaden, City, alldeles för stressande.
Jag håller mig till min lilla plätt på baksidan. Lite av allt liksom :D

Kommentera

Publiceras ej