En kompis långt bort fyllde år och jag kunde inte fira henne på plats. Inte jämna siffror, men hon hade haft en jobbig tid och jag ville göra henne lite glad. Så jag skickade blombud. En stor, fin bukett. I tid till och med! 

Jag ringer och grattar henne också, med en sång. Och en stund senare får jag ett telefonsamtal. Från en blomsterhandlare som vill leverera blommor till mig! Till mig?!?! 

Oj! Men jag fyller ju inte år... Men, jag hade ju gjort några bra grejer under veckan som jag själv tyckte jag borde belönas över. Åh, äntligen lite tacksamhet. Blommorna levererades till grannen eftersom jag inte var hemma och det var minusgrader. 
Grannen ringde mig och undrade om hon missat min födelsedag eftersom jag hade en STOR inslagen bukett som väntade hos henne. Skröt lite över vad jag åstadkommit under veckan och att någon av de berörda väl ville tacka mig på det viset bara.

Men jag funderade... Hur fick de min adress? Visste dom mitt efternamn ens?  Skyndade mig hem. Slet upp den stora buketten. "GRATTIS ****** på 28 årsdagen! Önskar **********"

 Eh, öhh... Till min vän. Från mig...
Jag fick det fina buketten. Hon fick fakturan. 

Nåja, det är ju tanken som räknas... Hon fick ett mms - en fin bild på din fina buketten. Sen fick hon ju veta vad den kostade också... 

Ibland, lite för ofta blir det så där tokigt.


adhd, blombud, blommor, disträ, fel, förvirring,

1 kommentarer

maasen179

23 Mar 2015 13:03

Ibland kan det ju bli lite roligt... :) Men förstår hur trött du måste ha känt dig när det uppdagades!!

Kommentera

Publiceras ej