Jag är rätt flexibel. Tror jag. Om man är ett gäng som ska komma överens om något så tycker jag ofta "mig spelar det ingen roll". Och det spelar mig ingen roll om jag säger det. Så bestäms en sak som vi följer och det funkar bra. Fine.

Jag är rätt anpassningsbar när jag vet vad jag ska förhålla mig till. Morgon, eftermiddag eller kväll, okej. Men kommer vi överens om en tid, som jag anpassar mig efter, planerar efter och den ändras... KA-BOM! Ändras den dessutom med kort varsel blir det härdsmälta. Trots att jag kanske inte har något inplanerat efteråt. Det gör mig enormt stressad, frustrerad och nästan panikslagen. Jag bara tål det inte! Möjligheten att då tänka "det kommer att funka lika bra ändå, den finns inte."

Men jag uppskattar spontanitet. "Hej! Har du lust o komma över till mig NU?!"

Ja, det funkar, även om jag vid det tillfället håller på med något annat. 

Och trots att jag inte tål stress så jobbar jag bäst och agerar bäst under stress. Men jag vet, stress är ju inte bara stress. Det finns olika typer av den.

Känner jag att någon "piskar" på mig, stressar mig så gör jag halt! Stopp! Försök inte ens!

Men en situation eller händelse där jag måste agera snabbt, där jag snabbt måste kasta mig in, parera, fånga upp, stoppa osv det ger mig energi, lust och engagemang. En situation där jag får använda min impulsivitet på ett positivt sätt. 



adrenalin, anpassa, flexibel, hindra, impulsiv, impulsivitet, piska, pusha, spontanitet, stopp, stress, tvärstopp, ändra,

1 kommentarer

maasen179

14 Apr 2015 08:52

Så är det såklart för mig också! Var med om nåt intressant på jobbet för ett tag sen. En allvarlig och plötslig händelse på jobbet där jag hamnade i centrum. Jag kände mig superlugn i hela situationen och gjorde allt som jag skulle och allt gick bra. Kände själv att "Det där gjorde jag nog ovanligt bra". I efterhand fick jag dock feedback om att man upplevde mig som lite oseriös, mindre effektiv och mindre tydlig än normalt... Blev en tankeställare faktiskt. Och kan konstatera att mitt normala driv i såna situationer alltså är enbart positivt! :)

Kommentera

Publiceras ej