Jag gör nästan dagliga framsteg med hjälp av min terapi och behandling. Lycklig över att lyckas mer än misslyckas. Jag har sällan (eller rättare sagt aldrig) pengar på kontot dagen innan löning. Men jag ligger inte en massa minus i alla fall som tidigare. Jag har bättre koll och mer ordning. Det ser just ut.
 
Man galenskaper flyger i mig än. På gott och ont. För ett par dagar sedan sa sonen att han ville ha en hund. Då skulle han vara ute mycket mer. Han är less på att spela hela dagarna, men hittar inget annat att göra.
Jo men självklart! Självklart ska vi ha en hund!
 
Jag började googla och leta. Givetvis hittar jag en hund. En hund som är helt perfekt för vår familj. Jag läser på om rasen. Jag vet redan mycket om den eftersom jag slukade information och fakta om hundar när jag var barn. Kunde alla hundraser. En del information har stannat kvar. Uppdaterade mig om denna ras. Sökte på andras fakta och information, rekommendationer. Givetvis ska vi ha den här hunden.
 
Men vi har ju katt. Och vi är ju allergiska, jag och min man. Antihistaminbehandling från dagen innan vi tog hem kattungen och 2 veckor efter löste allergiproblemet och vi båda blev friskare än någonsin. Galet! Vi som allergisanerade vårt hem för bara ett par år sedan. Tygsoffor, tygstolar, mattor osv åkte ut. När vi flyttade in i huset hade vi Anticimex här som sanerade huset från katthår och de fick komma ytterligare en gång och sanera då min man var så sjuk och allergisk.
 
Katten var ett helgalet impulsköp. Vi satt i bilen på väg på semester, maken körde, jag satt brevid och kollade på blocket i telefonen. "Kattungar till salu". Och precis just på den orten som vi just närmade oss. Läste upp annonsen för min man som höjde kraftigt på ögonbrynen. Katt?
Ja, vår dotter skulle fylla 9 år och skulle bli totalt överraskad och jätteglad om hon fick en katt. Hon vet ju att vi är allergiska och vet att det inte kommer på fråga att skaffa något pälsdjur. Jag ringde säljaren och på en kvart var vi där och förälskade oss i det lilla djuret. Betalade handpenning och kom överens att hämta den på hemvägen från semestern. Gick på apoteket och köpte Loratadin och började äta den då vi skulle hämta katten. 2 allergiker med en katt i en bil, i flera mil... Nemas problemas. Vi har aldrig varit friskare.
 
Och nu önskar barnen sig en hund. Hade detta varit förra sommaren hade hunden redan varit här. Tillsammanns med katten. Det har gått ett par dagar nu och hunden är inte här. Jag FUNDERAR! Min lilla hyperimpulsiva hjärna funderar. Tänker. Överväger. Konsekvensanalyserar.
 
Okej, hunden är inte här än. Jag vet att det inte är klokt. Vi har för liten bil, vi har nog inte råd, vi är allergiska, vi har redan katt. Vi kanske blir riktigt jävla allergiska. Djuren kanske inte kommer överens. Men förmodligen blir det alldeles underbart, roligt, trevligt, aktivt osv. Men som sagt, hunden är inte här än. Kanske den kommer, kanske inte. Men jag TÄNKER, jag FUNDERAR och jag överväger (okej, kanske inte så noga;-)).
 
adhd, allergi, djur, hund, impulsiv, impulsivitet, kärlek,

Kommentera

Publiceras ej