Mina höftproblem/ljumskvärk som inte längre finns har funnit sin orsak. Artros. Vad var det jag sa?!
Känselbortfallen på ben och mage kan också ha sin förklaring i det, men har troligen sin orsak i ett diskbråck. Men det här känns bara bra! Jag har inte ont längre. Tack doktorn!

Igår skulle jag ha vaccinerats. Riskgrupp. Men jag gjorde inte det. Hade liksom inte tid.
Hade "lovat" att fråga om att få vaccinet när jag skulle till doktorn idag. Men jag glömde som bort det...
Har dock blivit lovad att få vaccin på jobbet (den verksamhetsförlagdautbildningen) om det blir någon dos över.
Jag skruvar på mig.
Jag vet inte om jag vill. Nu är riskgrupperna snart vaccinerade och jag behöver inte längre vara rädd för att smitta dom.

Jag vet ju inte vad den där sprutan innehåller. Kvicksilver och formaldehyd, bara det låter ju inge bra.
Jag är inge vidare rädd för att börja gå baklänges, bli steril, förlamad, få cancer eller så av det här vaccinet, det är ju sånt som jag liks kommer att få, förr eller senare. Hellre senare. Jag är inte heller rädd för att det ska göra ont eller för att jag ska få influensasymtomen. Det är bara otäckt. Läskigt! Hmmm... vad var det jag skulle komma till egentligen?
I allafall så motiveras vaccinationen "även" av den ekonomiska effekt flunsan skulle få mot industrin och konsumtionssamhället och inte bara av själva flunsan.
Som om regeringen skulle måna om oss, att vi ska hålla oss friska och krya och inte behöva hosta och frysa lite. Skulle staten köpa in dyrt vaccin i mängder och bjuda oss på det, för vår skull? Som om dom skulle bry sig? Nä, självklart handlar det bara om det ekonomiska. Även i det här fallet.

Usch vilket tråkigt inlägg. Nästa gång kommer det att handla om sex. Jag lovar.

3 kommentarer

Systeryster

31 Oct 2009 10:50

Klart du ska vaccinera dig. Av hänsyn till dina medmänniskor. Det finns en risk med vaccinet. Den är dock mycket, mycket liten. Tro inte allt som står i (kvälls)tidningarna. Det är en risk att leva: Man dör. Klart att det är av samhällsekonomiska skäl vi får det gratis. Men betänk alternativet. Så många ligger sjuka så du får ingen ambulans, sophämtning, mjölk på Konsum, värme i huset osv. Jag tycker beslutet är enkelt. Hur många har dött av vaccinet? 0 bevisat hittills. Hur många har dött av flunsan? Flera tusen.

Cattastroph

31 Oct 2009 20:22

Jodå, visst ska jag. Men mest för att jag är illa tvungen. Jag ska ju vistas bland svårt sjuka snart. Mina egna patienter just nu är vaccinerade allihopa.

Cissi

01 Nov 2009 21:07

Du kan vara lugn gumman! Jag lever fortfarande och fick bara lite ont i armen efter sticket=)

Kommentera

Publiceras ej