I tre dagar har jag klickat på nytt inlägg för att skriva ett nytt smaskigt inlägg och börjat skriva. Men så kom jag på att jag skulle hålla det hemligt *ooops* och fick radera det. Det är helt otroligt vad glömsk jag är!
Inte nog med att jag glömmer att dra ner trosorna när jag ska kissa (funderar på att skippa dom), jag glömmer också att plocka upp mina vänner på vägen till träning eller skola t e x. Sätter mig i bilen, tutar och kör och utanför porten i nästa kvarter står ibland en vän och väntar förgäves. För det mesta kommer jag faktiskt på det, att jag saknar min vän och vänder. Därför kan det ibland, ganska ofta, tyckas att jag är sen. Men jag är faktiskt alltid ute i god tid. Sen ankomst gills inte för mig.
En gång glömde jag min dotter, som tur var så var det på dagis. Jag strosade i godanro på Coop, hörde henne ropa. Ropade tillbaka och letade. Tills jag kom på det! TUR att jag alltid kommer på det i allafall, det jag glömt. Vet inte om det var minnet som kom åter eller om det var just det att jag hittade den ropande ungen som inte alls var min dotter, som fick mig att tvingas tänka...
Igår eftermiddag satt jag på Donken med mina vänner. Glömde bort att jag hade familj, glömde att jag fyllt 30 och glömde att jag gick på diet, glömde att jag just i den ätande njutande stunden borde vara på dagis, hämta dottern, åka hem och laga mat. Så sitter jag där mumsar burgare, njuter och svamlar. Kom åter till livet av Break Ya' neck av Busta Rhymes min ringsignal.

Jag tror jag ljuger ganska bra?! Är ganska säker på att alla tror att jag är sen när jag säger det, fast det egentligen bara är så att jag glömt...

1 kommentarer

Systeryster

21 May 2009 14:52

Jag glömmer mina barn då och då. Nu är de stora, så det gills inte. Maken tycker jag är förskräcklig. Hur KAN man glömma sina egna BARN??? En gång var jag nästan hemma då jag kom på att jag glömt ett av barnen i stan. Jag vände. 8 mil t.o.r. Ringde till Maken och Barnet och ljög att jag var tvungen att jobba över. Ingen av dem vet. Det de inte vet, det lider de inte av. Och ingen skada skedd.

Kommentera

Publiceras ej